ב"ה, (אור ל) יום חמישי כ' תשרי - ה'תש"ע 5770 - "מפני קדושת המועד"
האחדות שישנה בחג הסוכות היא ארבעת המינים, שהם מסמלים לנו את הארבעת הסוגים שיש בעם ישראל.
האתרוג - יש לנו טעם וריח - מרמז על יהודים שיש בהם גם תורה וגם מעשים טובים.
הלולב - יש לו טעם ואין בו ריח - מרמז על יהודים שיש בהם רק תורה ואין בהם מעשים טובים.
ההדס - יש בו ריח ואין לו טעם - מרמז על יהודים שיש בהם מעשים טובים ואין בהם תורה.
הערבה - אין בה לא טעם ולא ריח - מרמזת על יהודים שאין בהם לא תורה ולא מעשים טובים.
ובצירופם יחד מכפרים אלו על אלו, אבל איגודם עדיין לא משנה משהו בהם אלא כל אחד נשאר אותו דבר לעצמו ודווקא כך הוא יכול לפעול על השני.
מה שאין כן ב-שמיני עצרת ושמחת תורה אנו מוצאים רובד עמוק יותר של אחדות לא איגוד של פריטים שונים שמסמלים כל אחד סוג שונה בעם ישראל,
אלא את עם ישראל עצמו שזהו דבר אחד שכולם רוקדים ושמחים עם התורה בלי הבדלים של מי שלומד תורה או עושה מעשים טובים לא משנה מה היא רמת הבנתם בתורה כי התורה קשורה לכולם בעצם היותם יהודים לא משנה גיל הוא ידע.
מוסיף הרבי מלך המשיח ואומר שזוהי גם הסיבה למה לא מתיישבים ללמוד תורה [בצורה שזה חלק מהעניין של החג כמו בחגים אחרים] בשמחת תורה כי בלימוד התורה יש לכל אחד את רמת הסגתו והבנתו בלימוד [ואנחנו מחפשים את המכנה המשותף / את האחדות] וכאשר הספר התורה מכוסה במעילו הרי כולם רוחשים לו את אותו הכבוד ואת אותו יוקר בלי התחלקות.
ודרגה זאת מורגשת ומתגלית דווקא לאחרי כל החגים אחרי שכולם חזרו בתשובה {ביום כיפור ועוד לפני זה} וזכו ונחתמו לשנה טובה ומתוקה. ומה שנותר עכשיו הוא רק להמשיך את האחדות הזאת עד קבלת פני משיח צדקינו בגאולה האמיתית והשלימה.
(ליקוטי שיחות חלק ב')
שבת שלום וחג שמח
יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד !!!