ב"ה
חג הפסח הוא החג של הגאולה ממצרים, מכל דבר אנו צריכים לקחת נקודה מעשית בשביל שנוכל לחיות את החג גם כיום ולא רק כדבר הסטורי מלפני 3320 אלא כדבר הווי ובמילא מחג זה אנו צריכים לקחת את החירות לכל השנה וזה נעשה ע"י הוספה במעשים טובים ובלימוד התורה.
חג הפסח הוא כפי שאנו קוראים לו בנוסח התפילה 'זמן חרתנו' שבו נגאלו בני ישראל ממצרים.
בכל חג אנו חוגגים לא רק את העבר ואת ההצלה שהיתה לפני 3320 שנה אלא אנו צריכים לקחת נקודה עכשווית. ידוע שגלות מצרים היא הגלות הכי קשה מכיון שבקודה זו התחיל כל המושג של גלות וגאולה כלומר שעד אז לא היה קיים בעולם המושגים של גלות וגאולה במילא כאשר נהיה בעלום המושג של גלות ועדיין לא נברא המושג של גאולה במילא זו גלות ברמה הכי קשה מכיון שזה לתמיד וכן לאידך כאשר כבר כן נוצר המושג של גאולה במילא זה ברמה הכי נעלית (בתורה החסידות זה נקרא פתיחת הצינור כלומר שזו הנקודה בה זה התחיל, נקודה זו מוסברת כאשר יש משהוא חדש שעדיין אף אחד לא ניסה אז כולם רוצים אבל כולם מפחדים עד שיש איזה אחד שהוא לוקח את הסיכון ואח"כ זה כבר מאוד פשוט, אותו הדבר זה גם ביציאת מצריים, לכן זה נותן לנו את הכח לכל הזמנים כולם בענין זה של גלות וגאולה), במילא מחג הפסח אנו לוקחים את הכח להגאל משאר הגליות, כולל מהגלות העכשווית.
הכיצד?
בשביל להבין את זה אנו צריכים להבין קודם את משמעותה של הגאולה: היעד של גאולת מצרים היא כפי שכתוב בתורה "בהוציאך את העם הזה תעבדון את האלקים על ההר הזה", כלומר שהיעד של יציאת מצרים היא מתן תורה כלומר שזה ענינה של יציאת מצרים היא לימוד התורה.
בחסידות מוסבר הקשר בין הגאולה לבין מתן תורה, אחד המאפיינים של הגלות זה כאשר אנחנו מאוד רוצים לעשות משהוא בומבסטי אבל הוא עדיין לא מקובל אצל כולם ובמילא אנחנו קצת מפחדים מה יגידו עלינו ואיך יגיבו ובקיצור להתרכז במה כולם אומרים ולא בנקודה שאנחנו צריכים לעשות דבר זה נקרא 'הנחות העולם' כלומר דברים שקיימים בעולם בתור הנחה פשוטה שאי אפשר לשנות אותה ובמילא קשה לנו לצאת מזה בדיוק כמו שבני ישראל בארץ מצרים היה קשה להם להאמין למשה רבינו שהם עומדים לצאת מהגלות וכפי שהפסוק מתאר שאחרי שמשה רבינו אמר לבני ישראל שהם עומדים לצאת ממצרים אזי בני ישראל (בלשון הפסוק) "לא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה", כלומר: שהם היו כל כך שקועים בענינים שלהם זאת אומרת בעבודה של פרעה עד שהם לא יכלו לקלוט שיש משהו אחר כלומר יציאה מהעבדות.
אבל התורה היא לא בגדרי העולם ובמילא באפשרותה לשנות את העולם ולכן בשביל לצאת ממצרים היו צריכים את היעד של מתן תורה. כך גם אנו בשביל שנוכל לצאת מהמצרים וההגבלות שלנו אנו צריכים להוסיף בתורה, מצוות ומעשים טובים, בשביל לזרז את הגאולה האמתית והשלימה.
(מעובד מתוך שיחת שבת פרשת צו ה'תנש"א 1991)
נשאר לנו רק דבר אחד לקבל את הגאולה בפועל מתוך שמחה וטוב לבב, ושבעזרת ה' עוד לפני פסח נהיה בבית המקדש כדי שנוכל להקריב את קרבן פסח בבית המקדש השלישי.
כפי שהרבי מלך המשיח אומר שמה שאומרים בסוף ההגדה לשנה הבאה בירשלים זה לא אומר שאנחנו מוכנים להמתין עד שנה הבאה ח"ו אלא שכבר עכשיו אנחנו רוצים להגיע לירושלים בשביל שבשנה הבאה במילא כבר נהיה שם
.
אז שהיה לכולנו שבת שלום ופסח כשר ושמח מתוך חירות אמיתית.
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד