יום חמישי, 5 ביוני 2008

חג השבועות

ב"ה

אנחנו עומדים כעת לפני חג מתן תורה, חג שתופס חלק חשוב מאוד בחיים שלנו.נשאלת שאלה מאוד פשוטה מה החידוש הגדול של מתן תורה, שלכן אנחנו כל כך חוגגים אותו?

הרי המיוחדיות שלנו כעם היתה כבר לפני זה. מצוות התורה לא התחדשו במתן תורה. כידוע, שגם לפני מתן תורה הקב"ה נתן לנו כמה וכמה מצוות, בנוסף לכך האבות (אברהם, יצחק ויעקב) קיימו את כל המצוות עוד לפני מתן תורה.



אם כן מהו החידוש הגדול של מתן תורה?



ברור הדבר שזה לא רק הטקסיות של קבלת התורה! אלא שיש בזה ענין פנימי ועמוק יותר.
לפני מתן תורה היתה גזירה בעולם שלא יהיה קשר בין רוחניות לגשמיות.



ביאור הדברים: גם כאשר היינו מקימים מצוה, בכל זאת לא היה בדבר הגשמי קדושה.
לדוגמא: ספר תורה הוא הרי מעור של בהמה. מכיוון שכן, הרי שעור הבהמה הגשמי לא יכל לקבל בו רוחניות.  

אבל לאחר קבלת התורה, הרי נהיה קשר בין רוחניות לגשמיות.
כלומר: שבדבר הגשמי שבו אנו מקיימים את המצוה מקבל לתוכו רוחניות. לכן יש בו מצד עצמו קדושה.  



דבר זה התבטא במתן תורה כאשר הקב"ה ירד להר סיני ומשה עלה להאלוקים.
כפי שאומר הפסוק: "וירד ה' על הר סיני" (שמות י"ט, כ') ולאחר מכן: "ויקרא ה' למשה אל ראש ההר ויעל משה" (שמות י"ט, כ').

זה בעצם החידוש של מתן תורה שלעולם  שלנו יש קשר לדברים רוחניים, לקדושה ולאלקות.
לכן, כיום כאשר אנחנו מקיימים מצוות או לומדים תורה, אנחנו נותנים לגילוי האלוקי שיאחז בגשמיות העולם.


ועל ידי זה שבעולם ישנו עוד גילוי אלוקי, אנחנו מביאים לשלימות הגילוי, כאשר כל העולם יהיה חדור ברוחניות אזי הוא דירה להקב"ה שזוהי הגאולה האמיתית והשלימה.

שהיה לכולנו חג שבועות שמח וקבלת התורה מתוך שמחה ופנימיות.
ושנזכה לקבל את הסבר הפנימי של התורה ממשיח צדקינו תיכף ומיד ממש