ב"ה, (אור ל) יום חמישי י"א מר-חשון ה'תש"ע
בפרשתינו מסופר אודות ציווי ה' לאברהם אבינו "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך" (לך לך יב, א) והבטחתו של ה' "ואעשך לגוי גדול ואברכך ואגדלה שמך והיה ברכה" (לך לך יב, ב).
נשאלת השאלה בהמשך הפרשה אנו מוצאים דברים לא רצויים שקראו לאברהם אבינו כמו "ויהי רעב בארץ, וירד אברם מצרימה" (לך לך יב, י) דברים שנראים מנוגדים לעליה והתקדמות, איך זה מסתדר עם הבטחתו של ה'?
אלא מסביר הרבי מלך המשיח, שירידת אברהם למצרים הייתה רק כדי לגרום שיעלה משם ברכוש גדול כמו שהתורה מספרת לנו "ויעל אברם ממצרים . . כבד מאוד במקנה בכסף ובזהב" (לך לך יג, ב) מכן אנו רואים שירידתו של אברהם הייתה שלב הכרחי בעליה ובהתקדמות שקרו אחר כך.
מכן אנו לומדים שעלינו לזכור שכל ירידה היא לצורך עליה והרי ה' הוא זה שמנהל את העולם ולכן גם עם לפעמים ישנם דברים לא מובנים ואפילו סותרים את ההיגיון תמיד צריכים לזכור שכל מה שה' עושה זה לטובה מצב קשה וירידה נוצר רק כדי שאחריה תבוא עליה הרבה יותר גדולה.
כן הוא בחיים הפרטיים של כל יהודי לפעמים יש מצבים הנראים כירידה, [ירידה רוחני או ירידה גשמית] עלינו לדעת כי אין להתייאש אלא לזכור שהירידה היא כדי שאחריה תיהיה עליה לדרגה נעלית יותר. ה' גורם שנראה את המצב כירוד כדי שעל ידי זה יגיע האדם לעבודה עצמית והתקדמות.
כן הוא גם בחיי עם ישראל כולו אנו נמצאים כעת בגלות מצב של ירידה גדולה שעליו הגמרא (פסחים פז, ב) כותבת שהסיבה של ירידת עם ישראל לגלות הוא כדי לברר את הניצוצות שנמצאים בגלות, שעל ידי בירור הניצוצות יתעלו עם ישראל לדרגה נעלית יותר מאשר היה בזמן שבית המקדש היה קיים, כמו שהנביא מתנבא על בית המקדש השלישי ש- "גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון יותר מן הראשון (חגי ב, ט). עלינו לזכור כי הגלות היא רק שלב בהתעלותו הגדולה של עם ישראל בתור הכנה לגאולה האמיתית והשלימה.
(ליקוטי שיחות חלק ה' פרשתינו א')
שבת שלום
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד !!!